جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

بحران سوریه در «مسکو 3» حل می‌شود

 به کزارش مشرق، «جمال رابعه»، نماینده پارلمان سوریه در خصوص عملیات آزادسازی شهرک الزبدانی اظهار داشت: رژیم صهیونیستی که از آغاز بحران سوریه برای سیطره بر خط مرزی لبنان و سوریه تلاش کرد، اما هم اکنون در شهرک الزبدانی سوریه شاهد فروپاشی کامل این توطئه است.
  
وی افزود: شهرک استراتژیک الزبدانی در هشت کیلومتری مرز سوریه با لبنان و در 48 کیلومتری دمشق، آخرین و مهم‌ترین پایگاه گروه‌های تروریستی تکفیری در این خط مرزی است و در عین حال خط ارتباط مستقیم رژیم صهیونیستی با این گروه‌ها در ارتفاعات حرمون واقع در منطقه القلمون بشمار می‌رفت .
رابعه تاکید کرد: آنچه در منطقه مهم الزبدانی از عملیات گسترده رزمندگان حزب الله لبنان و ارتش سوریه شاهد آن هستیم، امنیت لبنان و جاده ارتباطی سوریه با این کشور را تامین می‌کند، اما مهم‌تر اینکه با این عملیات دست اسرائیل در طول مرز لبنان و سوریه کاملا قطع می‌شود.
رابعه افزود: ارتش سوریه و مقاومت لبنان با بکارگیری نقشه‌های نظامی متناسب با وضعیت منطقه الزبدانی، مناطق جنوبی این شهر و منطقه غرب آن را تحت سیطره خود گرفتند.

نماینده پارلمان سوریه تاکید کرد: بدین ترتیب ارتش سوریه همچون کاری که در شهر القصیر انجام داد، تروریست‌ها را کاملا در الزبدانی محاصره کرده و بدون تردید نبرد در این شهرک به نفع ارتش سوریه و با پاکسازی آن از تروریست‌ها به پایان خواهد رسید.
رابعه درباره خطر عملیات ارتش سوریه در ریف ادلب و سهل الغاب نیز گفت: جنگ در این مناطق، عملیات تعقیب و گریز است، ارتش سوریه در بسیاری از روستاها پیشروی کرده، به استثنای برخی از آنها که تحت سیطره تروریست های مورد حمایت ترکیه است.

نماینده پارلمان سوریه تاکید کرد: ارتش سوریه هنگامی که تصمیم ورود به منطقه‌ای را می‌گیرد، حتما وارد آنجا خواهد شد، یعنی هر بار که شبه نظامیان مناطقی را اشغال می‌کنند، ارتش سوریه حتما آنجا را بازپس می‌گیرد، یعنی اگر ارتش سوریه تصمیم به بازپس‌گیری جایی گرفته باشد، شبه نظامیان قادر نیستند که در جایی مشخص بمانند.

وی درباره تماس‌های عربستان و سوریه با یکدیگر و امکان آشتی بین این 2 کشور گفت:انعطاف داشتن ویژگی دیپلماسی سوریه است، دولت سوریه هر کاری را که به نفع ملت و کشورش باشد و به تمام شدن جنگ علیه سوریه ختم شود، انجام خواهد داد، اما خطوط قرمزی وجود دارد که نباید به آن تعرض شود.

رابعه خطوط قرمز سوریه را نخست حفظ حاکمیت ملی این کشور و دوم حقوق ملت سوریه خواند و گفت: ملاقات با طرف‌های ذیربط در بحران سوریه منعی ندارد، مهم این است که با طرفی باشد که به توقف خونریزی‌ها در سوریه کمک کند.

وی افزود:به همین دلیل است که شاهد ارائه طرح‌های مختلفی از سوی روسیه، ایران و آلمان هستیم، در هر حال باید گفت که راه حل بحران سوریه باید سیاسی و از طریق مذاکره باشد.

رابعه گفت : پیش بینی می‌شود که با توجه به تحرکات و رفت و آمدهای دیپلماتیک در منطقه، کنفرانس مسکو 3 برگزار شود تا به حل سیاسی بحران سوریه دست یابیم و به اعتقاد من دیپلماسی روسیه با اجازه آمریکا در دست اجراست.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد