جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

تانکی حاصل تلاش متخصصان داخلی

 به گزارش خبرنگار  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تانک چرخدار "اقارب" برای اولین بار به همت متخصصین داخلی جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش تولید شده است. این تانک یکی از دستاوردهای نزاجا است که در داخل کشور ساخته شده و نشان می‌دهد که نیرو های مسلح ما در ساخت تجهیزات دفاعی و نظامی به خودکفایی رسیده و نیازی به واردات تجهیزات از کشور های ثالث را ندارد.

تانک اقارب چه ویژگی‌هایی دارد؟ /////

 ** مشخصات تانک "اقارب"
 
این  تانک مجهز به "توپ 90 میلی متری" و دارای 4 نفر خدمه بوده و تیربار فرماندهی این تانک 12.7 میلیمتری می باشد ، نسبت توان به وزن آن یک به سه است. تانک "اقارب" تجهیز شده به آخرین نسل کنترل آتش بوده و سیستم تعلیق آن نیز مستقل است و دارای 8 چرخ فعال است.   

کالیبر توپ اصلی: 90 میلی‌متر

تیربار فرماندهی: تیربار 12.7 میلی‌متری
نسبت توازن به وزن 30
تجهیز شده با آخرین نسل سامانه کنترل آتش
تعداد خدمه: 4 نفر
سیستم تعلیق: مستقل
تعداد چرخ: 8 چرخ فعال

تانک اقارب چه ویژگی‌هایی دارد؟ /////
** دلیل نامگذاری تانک اقارب
 
امیر "سید مسعود زواره‌ای" رئیس سازمان جهاد و خودکفایی نزاجا در مراسم رونمایی از تانک اقارب اظهار داشت: تانک چرخ‌دار «اقارب» اولین تانکی است که با مختصاتی جدید طراحی و ساخته شده است.
 
وی افزود: در ساخت این تانک تلفیق سه عنصر تحرک، آتش و محافظت در نظر گرفته شد که این تلفیق، باعث چالاکی بیشتر شده و شانس بقای این تانک را در میدان نبرد افزایش می‌دهد.
 
رئیس سازمان جهاد و خودکفایی نیروی زمینی ارتش ادامه داد: این تانک دارای توپ 90 میلی‌متری بوده و چند جنگ‌افراز رایج بر روی آن نصب است؛ و با توجه به رصد تهدیدات در آینده و در میدان نبرد به نظر می‌رسد که این تانک نقش مؤثری در مقابله با دشمن داشته باشد.

تانک اقارب چه ویژگی‌هایی دارد؟ /////
 
تانک چرخدار اقارب دارای چالاکی بیشتری نسبت به تانک های دیگر بوده که در کشورمان ساخته شده است.این ویژگی باعث شده که بقای بیشتری در میدان نبرد داشته و نقش موثری در مقابله با هر گونه تهدید و مقابله با دشمن ایفا کند.

وی تصریح کرد: به پاس قدردانی از رشادت‌های امیر سرافراز نیروی زمینی "شهید سرلشکر حسن اقارب‌پرست"، این تانک به نام این شهید مزیّن شده است.
کارشناسان نظامی معتقدند که تانک چرخدار " اقارب" بر اساس نیاز روز نیروی زمینی ارتش ساخته شده و در طراحی آن تلاش شده که کمترین استفاده از زیرساخت‌های صنعتی کشور صورت گیرد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد