جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

ارتش ایران در فهرست 25 ارتش قدرتمند جهان+ لیست

ارتش ایران در فهرست 25 ارتش قدرتمند جهان+ لیست

  به نقل از نشریه «آلگماینر»، تازه‌ترین رده‌بندی که تحلیلگران مسائل نظامی روز گذشته (جمعه) در وبسایت «گلوبال فایر پاور» منتشر کردند، نشان می‌دهد ارتش ایران در میان 25 ارتش قدرتمند نخست جهان قرار دارد.








  بر اساس این گزارش، قابلیت‌های نظامی ایران شامل 400 هزار دستگاه تجهیزات زمینی از جمله تانک‌های تهاجمی و سامانه‌های راکتی و یک نیروی هوایی رو به رشد است.

این وبسایت، توانایی‌های نظامی کشورها را بر اساس 50 فاکتور مختلف بررسی می‌کند که از جمله آنها می‌توان به تنوع و میزان تسلیحات، موقعیت جغرافیایی، نیروی انسانی آماده رزم و بودجه نظامی اشاره کرد.

ارتش رژیم صهیونیستی در میان 106 ارتش مورد مطالعه، با وجود بهره‌گیری نامشروع از تسلیحات هسته‌ای در جایگاه پانزدهم قرار گرفته است. بودجه نظامی سالانه این رژیم، 15 میلیارد و 500 میلیون دلار و تعداد نیروی نظامی فعال آن در خط مقدم 160 هزار نفر است. 

در این رده بندی، ژاپن، ترکیه، کره جنوبی و مصر نیز به عنوان سایر همپیمانان آمریکا به ترتیب جایگاه‌های هفتم، هشتم، یازدهم و دوازدهم را در اختیار دارند اما عربستان سعودی با وجود دریافت کمک‌های نظامی و تسلیحاتی کلان از جانب آمریکا، پایین‌تر از ایران قرار گرفته است.

فاکتور اصلی در رده‌بندی وبسایت "گلوبال فایر پاور"، هزینه‌کرد کشورها در امور نظامی است و به همین دلیل، در این فهرست، آمریکا با 600 میلیارد دلار بودجه نظامی سالانه در صدر، و روسیه و چین در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.

ارتش ایران در فهرست 25 ارتش قدرتمند جهان+ لیست
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد