جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعا‌ها درباره کوتاهی‌اش در بازرسی‌ از ایران را رد کرد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ادعا‌ها درباره کوتاهی‌اش در بازرسی‌ از ایران را رد کرد

  به نقل از روزنامه «اسرائیل نشنال نیوز» چاپ فلسطین اشغالی، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعا‌های یک رسانه رژیم صهیونیستی را مبنی بر این که این آژانس در بازرسی‌ها از ایرانکوتاهی کرده است، رد کرد.

بر اساس این گزارش، آژانس بین المللی انرژی اتمی روز یکشنبه این ادعای روزنامه صهیونیستی را که آژانس در نظارت بر توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ ضعف نشان داده است، رد کرد.

این موضع‌گیری آژانس در حالی صورت گرفت که روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از چند منبع ناشناس صهیونیست مدعی شد که آژانس در بازرسی «سایت‌های مشکوک ایران» حتی بعد از دریافت اطلاعات از یک منبع ناشناس غربی، شکست خورده است.

سخنگوی آژانس در بیانیه‌ای که برای «آی ۲۴ نیوز» ایمیل شده است، اعلام کرد: «این مقاله کار پادمانی و نظارتی آژانس را به درستی بازتاب نداده است. همانطور که یوکیا آمانو، مدیر کل، گفته است، آژانس از روز اجرای برجام، دسترسی‌های تکمیلی بسیاری داشته است و به درخواست‌های خود برای دسترسی به سایت‌ها و اماکن، پیش از نتیجه‌گیری کلی‌تر ادامه می‌دهد.»

این سخنگو به آی ۲۴ نیوز گفت که طبق توافق با ایران، آژانس دسترسی بیشتر به اطلاعات و محل‌ها را دارد و این به طور قابل ملاحظه توانایی آژانس را برای تایید و راستی‌آزمایی درباره مصرف صلح‌آمیز مواد هسته‌ای در یک کشور افزایش می‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد