جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

هواپیمای «لاکهید یو-۲ » در برد موشک صیاد-۳ ایران قرار دارد

موشک صیاد-3

ماهنامه ارتش آمریکا نوشت: سرمایه گذاری ایران در ساخت موشک‌ها مبین این نکته است که مقام‌های نظامی این کشور نمی‌خواهند تنها به تجهیزات ساخت روسیه متکی باشند.

  ماهنامه ارتش آمریکا در مطلبی با اشاره به افتتاح خط تولید موشک‌های جدید «صیاد-۳» در ایران نوشت: ایران به مدد توافق هسته‌ای و آزادی بسیاری از سرمایه‌هایش و نیز رفع برخی تحریم‌ها قادر به تقویت بودجه نظامی خود شده است.

به نوشته این نشریه، یکی از اولویت‌های اصلی ایران افزایش قابلیت‌های موشکی است و رسانه‌های این کشور از تلاش ایران در ساخت موشک سطح به هوای صیاد خبر داده‌اند.

بر این اساس، صیاد-۳ نسخه ارتقا یافته موشک صیاد-۲  بود که این آخری در نوامبر ۲۰۱۳ رونمایی شد و شبیه به موشک‌های «RIM-۶۶» است که این کشور قبل انقلاب و در دهه ۷۰ میلادی از آمریکا خریداری نمود.

این موشک ۷۵ مایل برد دارد و می‌تواند تا ارتفاع ۱۶ مایلی نیز برسد. اگر ادعای ایران درست باشد، هواپیمای «لاکهید یو-۲» در برد موشک صیاد-۳ قرار دارد.

لاکهید یو-۲ هواپیمای شناسایی دوربرد و بلند پرواز است که به سفارش آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا ساخته شد.

یو-۲ همچنین برای تحقیقات حسگرهای الکترونیکی، کالیبراسیون ماهواره‌ای و اهداف ارتباطاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این ماهنامه نوشته است: سرمایه گذاری ایران در ساخت موشک‌های صیاد-۳ و تلاش-۲ مبین این نکته است که با وجود خرید سامانه دفاع موشکی اس-۳۰۰ و شاید در آینده اس-۴۰۰ از روسیه، مقام‌های نظامی این کشور نمی‌خواهند به تجهیزات دفاع هوایی ساخت روسیه متکی باشند.

ریم-۶۶ موشک‌ سطح به‌هوای دریا پایه آمریکایی است که شرکت ریتیان آن را برای نیروی دریایی ایالات متحده طراحی و تولید کرده‌ است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد