جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

حمله نماینده روسیه به نیکی هیلی در نشست اضطراری شورای امنیت درباره ایران

نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره ایران به درخواست آمریکا و با حضور نمایندگان 15 کشور عضو این شورا در نیویورک برگزار شد.

حمله نماینده روسیه به نیکی هیلی در نشست اضطراری شورای امنیت درباره ایران


  نماینده روسیه اما در این نشست اظهارات خود را با موضعی کاملا تهاجمی در برابر نماینده آمریکا آغاز کرد. او گفت که هدف از این نشست تضعیف  توافق هسته ای ایران است. وی ادامه داد:  چرا آمریکا جایگاه شورای امنیت را با طرح چنین موضوعاتی (اعتراضات ایران) تضعیف میکند. چنین موضوعی اصلا نباید در دستور کار شورای امنیت قرار بگیرد. 
نماینده روسیه در ادامه از اعضای شورای امنیت پرسید: چرا آمریکا امروز که اوضاع در ایران آرام شده است باید این جلسه را برگزار کند؟ وی سپس با کنایه گفت: طبق منطق آمریکا ما هم باید بعد از حوادث فرگوسن، میسوری یا بعد از تظاهرات جنبش اشغال وال‌استریت، درخواست برگزاری نشست اضطراری در شورای امنیت می‌دادیم!
غلامعلی خوشرو نماینده ایران در سازمان ملل نیز در پایان گفت: اقدام آمریکا برای مطرح کردن تظاهرات در این جلسه، سوء استفاده از قدرت خود به عنوان عضو دائم شورای امنیت است. وی افزود: دستان عناصری خارج از ایران در حوادث اخیر آشکار بود. تحریک به آشوب شامل مواردی مانند ترغیب مردم به استفاده از کوکتل مولوتوف، تصرف انبار مهمات و قیام مسلحانه شد.

حمله نماینده روسیه به نیکی هیلی در نشست اضطراری شورای امنیت درباره ایران
 
وی ادامه داد: بحث درباره مسئله‌ای که ماهیت کاملاً داخلی دارد و در همان حال امتناع از انجام هرگونه اقدام در مسائل واقعی مانند اشغال ادامه‌دار اراضی فلسطین و بمباران کور یمن در سه سال گذشته که به کشته شدن هزاران نفر از مردم این کشور منجر شده، مایه بی‌اعتباری شورای امنیت است. 
 
در پایان، نشست شورای امنیت درباره ایران بدون هیچ نتیجه ای به پایان رسید.

با توجه به اظهارات نمایندگان کشورهای مختلف در این نشست می‌توان گفت 10 کشور شامل روسیه، چین، فرانسه، بولیوی، ساحل عاج، گینه استوایی، اتیوپی، قزاقستان، لهستان و سوئد در نشست شورای امنیت درباره آشوب‌های ایران بر حق حاکمیت ایران تأکید یا با منطق آمریکا برای برگزاری این نشست مخالفت کردند؛ انگلیس و پرو نیز در کنار آمریکا ایستادند و کویت و هلند نیز مواضعی خنثی در این خصوص اتخاذ کردند.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد