جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

تیم ملی فوتبال روسیه - عربستان/ نبرد تزار‌ها با سبزپوشان سعودی در افتتاحیه جام بیست و یکم

جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه امشب با دیدار تیم‌های ملی روسیه و عربستان از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه آغاز می‌شود.

 جام جهانی 2018 روسیه پنجشنبه شب از ساعت 19 و 30 دقیقه در ورزشگاه 81 هزار نفری لوژنیکی شهر مسکو آغاز می شود. دیدار افتتاحیه را تیم کشور میزبان یعنی روسیه و تیم ملی عربستان سعودی  با قضاوت نستور بتیتا ، آرژانتینی برگزار می کنند.

این دو تیم براساس رنکنیگ فیفا ضعیفترین تیم های حاضر در رقابتهای جام نوزدهم محسوب می شوند. روسیه در رتبه هفتاد و عربستان در رده شصت و هفتم جدیدترین رنکینگ فیفا قرار دارند. دیگر تیم های این گروه را اروگوئه و مصر تشکیل می دهند تا گروه اول مسابقات آسان ترین گروه رقابتها لقب بگیرد.

در حال تکمیل  میزبان جام جهانی 2018 برای حضوری آبرومندانه در این جام و صعود از گروه با شانس بسیار خوبی مواجه شده زیرا در آسان ترین گروه جام جهانی افتاده اند و هوداران این تیم امیدوارند تا در نخستین دوره ای که میزبان جام جهانی هستند، تیمشان از این مرحله صعود کند. آنها دیدار افتتاحیه را نیز برابر بهترین قرعه ممکن برگزار می کنند تا شانس زیادی برای پیروزی در بازی افتتاحیه نیز داشته باشند.

ایگور آکنفیف دروازه بان و کاپیتان روس ها خیال آنها را در درون دروازه تا حدودی راحت کرده و در خط حمله نیز امید گلزنی روس ها بهفیودور اسمولوف مهاجم 28 ساله کراسنودار است. اما بهتر است توجهتان را به خط هافبک روس ها و بازی الکساندر گولووین متمرکز کنید. این پدیده 21 ساله در تیم زسکامسکو توپ می زند و توانسته درخشش خیره کننده در لیگ روسیه داشته باشد. این هافبک طراح همین حالا از تیمهای بزرگی مثل یوونتوس ایتالیا پیشنهاد دارد و درخشش احتمالی او در جام جهانی فقط قیمتش را بیشتر و کار تیم های بزرگ را برای به دست آوردنش سخت تر می کند.

شاکله تیم استانیسلاو چرچسوف سرمربی 54 ساله روس ها که از سال 2016 هدایت این تیم را برعهده دارد، بازیکنان شاغل در لیگ روسیهتشکیل می دهند و این تیم یکی از تیم هایی است که کمترین لژیونر را در ترکیب دارد.

در حال تکمیل

عربستان به نسبت دیگر تیم های آسیایی در گروهی ضعیف تر قرار دارد و این باعث شده تا مردم این کشور به صعود تیمشان از مرحله گروهی بسیار امیداور باشند. البته فقط مردم این کشور آنقدر به صعود سعودی ها امیداورند زیرا رسانه های خارجی دیگر، پس  از اروگوئه تیم های روسیه و مصر را شانس های صعود می دانند.

عربستان  پس از حضور درخشان در نخستین دوره حضورشان در جام جهانی در سال 1994 در سه دوره بعدی جام جهانی نیز به طور متوالی حضور داشتند اما از سال 2006 این تیم دیگر نتوانست به مهمترین رقابت ملی جهان راه یابد. حال بار دیگر فرزندان صحرا به روزهای خوبشان بازگشتند و پس از دو دوره غیب در جام جهانی به این رقابتها صعود کردند.

امید اصلی سعودی ها در این جام به محمد الشهلاوی و گلزنی های او است. مهاجم 31 ساله النصر شانس اول گلزنی شاهین ها محسوب می شود. البته سبزپوشان به درخشش جوانی مثل فهد الموالد وینگر تیم الاتحاد که نیم فصل دوم را قرضی در تیم لوانته بازی کرد نیز امید دارند. خوان آنتونیو پیتزی سرمربی 49 ساله عربستان پس از قهرمانی در کوپا آمه ریکا 2016 با تیم شیلی، بیشتر نام خودش را بر سر زبان ها انداخت. او که مهاجم بارسلونا هم بوده به خوبی سعودی ها را برای جام جهانی آماده کرده است.

در حال تکمیل

نکات آماری مسابقه:

آمار روسیه در جام جهانی: 3 حضور، 2 برد، 2 مساوی و پنج باخت. 13 گل زده و 13 گل خورده.

آمار عربستان در جام جهانی: 4 حضور، 2 برد، 2 مساوی و 9 باخت. 9 گل زده و 32 گل خورده.

در حال تکمیل

روسیه و عربستان پیش از این تنها یک بار دیگر مقابل هم به میدان رفتند که به سال 1993 برمیگردد. عربستان آن دیدار دوستانه را با نتیجه چهار بر دو در خانه، حریف را شکست داد.

بعد از فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی، روسیه هیچگاه نتوانسته به مرحله حذفی جام جهانی برسد. سه بار تیم ملی روسیه (جدا از شوروی) در جام جهانی حاضر بوده (1994، 2002 و 2014) است و در هر سه بار این تیم در گروهش سوم شد.

عربستان پنجمین حضورش را در جام جهانی تجربه می کند و در سه بار آخر این تیم در گروه آخر شد. بهترین عملکرد سعودی ها در جام جهانی به جام جهانی 1994 برمیگردد که در مرحله یک هشتم نهایی توسط سوئد حذف شدند.

فرانسه آخرین میزبان جهانی بود که توانست در خانه خود قهرمان مسابقات شود(1998). البته روس ها امیدی برای قهرمانی در این رقابتها ندارند و فقط امیدوارند مانند جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی که میزبان در مرحله گروهی حذف شد،(آخرین میزبانی که در مرحله گروهی حذف شد) این اتفاق برای آنها تکرار نشود.

روسیه- عربستان/آغاز جشن جهانی فوتبال در سرزمین تزارها

عربستان هرگز مسابقه نخستش را در جام جهانی پیروز نشده است.

عربستان 10 مسابقه اخیرش را در جام جهانی نبرده است. (هشت شکست و دو مساوی) آخرین پیروزی آنها در جام جهانی به سال 1994 و پیروزی یک بر صفر مقابل بلژیک برمیگردد.

روسیه پنج مسابقه اخیرش را در جام جهانی نبرده است ( دو مساوی و سه شکست). 2 پیروزی روسیه در جامهای جهانی،  مقابل کامرون با نتیجه شش بر یک در سال 1994 و دو بر صفر مقابل تونس در سال 2002 بود.

سرمربی عربستان خوان آنتونیو پیتزی برای نخستین بار است که به عنوان مربی جام جهانی را تجربه می کند. او البته در جام جهانی 1998 به عنوان بازیکن تجربه کرد و یک مسابقه برای لاروخا در آن تورنونمت بازی کرد. عربستان بعد از شیلی دومین تجربه پیتزی به عنوان سرمربی در یک تیم ملی است.

سرمربی روسیه استانیسلاو چرچسوف نیز که روسیه نخستین تجربه مربیگری او در یک تیم ملی است ، برای نخستین بار جام جهانی را به عنوان مربی تجربه می کند. او یک دوره حضور در جام جهانی را به عنوان بازیکن در سال 1994 تجربه کرده است و در پیروزی تاریخی شش بر یک تیم ملی کشورش در آن جام جهانی مقابل کامرون در میدان بود. مسابقه ای که پنج گل از شش گل روس ها را اولگ سالنکو به ثمر رساند که هنوز هم رکورد بیشترین گل زده یک بازیکن در یک مسابقه جام جهانی در اختیار اوست.

در حال تکمیل

ترکیب احتمالی روسیه:(3-4-2-1)

آکینفیف

ایگناشوویچ، اسمولینکوف،  کوتپوف

سمدوف، گازینسکی، زوبنین، ژیرکوف

گولووین، ژاگوئف

اسمولوف

ترکیب احتمالی عربستان : (4-2-3-1)

المسیلم

ابوریک، عمر هوساوی،اسامه هوساوی، الشهرانی

الفرج، اوتایف

الشهری ، الجاسیم، الدوساری

الشهلاوی

انتهای پیام/

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد