جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

اظهارات تامل برانگیز میلیاردر یهودی از روابط صهیونیست‌ها با رژیم آل سعود

 فعالان فضای مجازی کلیپی را منتشر کردند که در آن بارون روچیلد (از نوادگان همان خانواده‌ای که انگلیس را برای صدور اعلامیه بالفور قانع کرد) درباره روابط بین یهودیان و عربستان سعودی صحبت می‌کند.
در این کلیپ، روچیلد در گفتگویی تلویزیونی درباره آرمان‌هایش با گذشت یکصد سال از بیانیه بالفور صحبت می‌کند و می‌گوید امیدوار است اسرائیل در صلح و آرامش در کنار همسایگان عرب خود زندگی کند. وی همچنین تاکید کرد محقق ساختن چنین مسئله‌ای کاری بس دشوار است.
بارون روچیلد گفت: قطعا یکی از آرزو‌های من روابط مسالمت آمیز با همسایگان اسرائیل است و البته محقق ساختن این مسئله سخت‌ترین کار ممکن است، اما با وجود این و در سایه هرج و مرج موجود در خاورمیانه و اهمیت روابطی که اسرائیل در حال توسعه دادن به آن است نه تنها با اردن بلکه با مصر و البته عربستان سعودی، اگرچه جنگ سنی شیعی مانع اعلام عادی سازی روابط شد، اما این به ما کمک خواهد کرد.
وی افزود: اگر نیاز کشور‌های عربی به حمایت اطلاعاتی ما و همچنین بخشش و کرم اسرائیلی‌ها در ازای سرزمین‌های فلسطینی را در نظر بگیرید، در می‌یابیم که زمینه‌هایی برای خوش بینی وجود دارد، بنابراین من خوشبین هستم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد