جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

حیف شد، باید با اوباما برجام موشکی را هم می‌بستیم!

صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۶ تیر

اصلاح طلبان درخصوص مواجهه با آمریکا در تحلیلی مغایر با منافع ملی، مدعی هستند که دشمنی و خصومت‌های آمریکا تقصیر خودمان است! و نباید به هیچ عنوان به زیاده خواهی های آمریکا واکنش نشان دهیم.

این ادعای مضحک در حالی است که تجربه تاریخی برجام پیش روی ماست. برجام در زمان دولت اوباما، امضاء و اجرا شد. اوباما از اولین روز اجرای این توافق-دی ۹۴- آن را نقض کرد.

  روزنامه اعتماد در یادداشتی با عنوان «دورنمای رابطه ایران و ایالات متحده» نوشت:

«در دولت اوباما، ایالات متحده چندین بار برای رفع مشکلات اظهار آمادگی کرده و در عمل هم قدم‌های جدی برداشت؛ اما مقامات ارشد ایران مذاکرات بیشتر با ایالات متحده را نفی کردند و اکنون تقابل بیشتر شده و ایالات متحده از اهرم‌های بیشتری برای فشار بر ایران استفاده خواهد کرد و ایران نیز بر توسعه برنامه‌های موشکی خود خواهد افزود. دورنمای سپهر سیاسی ایران و ایالات متحده بسیار تار است».

گویا توانمندی ایران در حوزه دفاعی و موشکی، علاوه بر دشمنان، برخی اصلاح طلبان را نیز آشفته کرده است.

متاسفانه برخی از رسانه‌های اصلاح طلب، همصدا با دشمن، ایران را که حداقل در ۲۰۰ سال اخیر به هیچ کشوری حمله نکرده و آغازگر جنگی نبوده، خطرناک معرفی کرده و آمریکا و انگلیس و فرانسه با آن سوابق استعماری و جنگ‌افروزی و قتل عام را خیرخواه و منجی مردم کشورمان معرفی می‌کنند!

«جرمی شاپیرو» عضو ارشد اندیشکده بروکینگز و دیپلمات کارکشته آمریکایی- فروردین ۹۴- در مطلبی نوشته بود:

«درخصوص ایران، مسئله اساسی موضوع هسته‌ای و نگرانی‌ها درباره آن نیست و این موضوع تنها یک سمبل است. سمبلی از مبارزه علیه سیاست ایران که در مرکز قضیه قرار دارد و آن عبارت است از تهدید و به چالش کشیدن هژمونی آمریکا در خاورمیانه و بلندپروازی‌هایی که متحدان اصلی آمریکا یعنی عربستان و اسرائیل را تهدید می‌کند. توافق هسته‌ای اولین گام در این زمینه است و جزئیات توافق چندان اهمیتی ندارند چرا که هدف نهایی تغییر مقاصد و نابودی قدرت ایران است».

اصلاح طلبان درخصوص مواجهه با آمریکا در تحلیلی مغایر با منافع ملی، مدعی هستند که دشمنی و خصومت‌های آمریکا تقصیر خودمان است! و نباید به هیچ عنوان به زیاده خواهی های آمریکا واکنش نشان دهیم علاوه بر این جماعت اصلاح طلب مدعی است که قدر عافیت دوران اوباما را ندانستیم و به مصیبت ترامپ دچار شدیم!

این ادعای مضحک در حالی است که تجربه تاریخی برجام پیش روی ماست. برجام در زمان دولت اوباما، امضاء و اجرا شد. اوباما از اولین روز اجرای این توافق-دی ۹۴- آن را نقض کرد. تمدید قانون آیسا، تصویب قانون محدودیت ویزا، تمید قانون وضعیت اضطراری علیه ایران، غارت ۲ میلیارد دلاری اموال ایران، پابرجاماندن تحریم سوئیفت و...تنها بخشی از عهدشکنی‌های دولت اوباما در توافق هسته‌ای است.

مقامات ارشد دولت اوباما صراحتاً اعلام کردند که ما صنعت هسته‌ای ایران را متوقف کردیم و حالا دولت بعدی باید به سراغ توان موشکی و قدرت منطقه‌ای ایران برود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد