جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

آقای ماکرون! لطفاً به ما ایرانی‌ها فحش بدهید!

صفحه نخست روزنامه‌های چهارشنبه ۲۸آذر

دولت و وزارت خارجه تاکنون کوچکترین واکنشی نسبت به سرکوب وحشیانه مردم در فرانسه نداشته‌اند و حتی در واکنش به گستاخی موشکی فرانسه در هفته‌های اخیر نیز کاملاً منفعلانه و حقارت آمیز برخورد کردند.  روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌ها  » همراه شوید.

*******

** آقای ماکرون! لطفاً به ما ایرانی‌ها فحش بدهید!

اکنون حدود ۵ هفته از اعتراضات گسترده در فرانسه سپری شده است. برخورد خشن و سرکوب وحشیانه مردم توسط پلیس فرانسه تاکنون ۸ کشته و حدود ۷۰۰۰ زخمی و بازداشتی در برداشته است.

دولت فرانسه بابت این سرکوب و رفتار وحشیانه باید پاسخگو باشد اما روز گذشته وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه خواستار توضیح ایران درباره مرگ یک عضو گروهک‌های تروریستی شد!

در روزهای گذشته انگلیس و فرانسه در اقدامی ضدایرانی، جلسه شورای امنیت برای بررسی گزارش‌ها درباره آزمایش‌های موشکی ایران را تشکیل دادند. این دو کشور نتوانستند هیچ مدرکی مبنی بر اینکه قطعنامه‌های شورای امنیت از سوی ایران نقض شده‌اند، ارائه دهند.

دولت و وزارت خارجه تاکنون کوچکترین واکنشی نسبت به سرکوب وحشیانه مردم در فرانسه نداشته‌اند و حتی در واکنش به گستاخی موشکی فرانسه در هفته‌های اخیر نیز کاملاً منفعلانه و حقارت آمیز برخورد کردند.

اما این انفعال تنها به دولت و دستگاه دیپلماسی محدود نمی‌شود. گستاخی فرانسه در بازخواست ایران درباره مرگ یک عضو گروهک‌های تروریستی، هیچ جایی در صفحه اول روزنامه‌های اصلاح طلب در شماره امروز نداشت.

متاسفانه طیف اصلاح طلب در مقابل کشورهای غربی دچار یک خودتحقیری حادّ است. در هفته‌های اخیر روزنامه‌های اصلاح طلب نه تنها «فرانسه آشوب زده» را سانسور کردند بلکه حتی به توجیه و بزک رفتار وحشیانه دولت ماکرون نیز پرداخته و جنبش ضدسرمایه داری در فرانسه را یک مشت پوپولیست معرفی کردند!

لازم به ذکر است که در اردیبهشت سال جاری، پلیس فرانسه در پی درگیری روز جهانی کارگر در پاریس بیش از ۲۰۰ نفر را دستگیر کرد. شماری از مردم از جمله خبرنگار شبکه خبر نیز در این درگیری‌ها مجروح شد. نکته قابل تأمل اینجاست که این موضوع مهم هیچ جایی در صفحات اول روزنامه‌های اصلاح طلب نداشت. علاوه بر این سلبریتی های ایرانی نیز هیچ واکنشی به این موضوع نداشتند!

گویا طیف اصلاح طلب و برخی سلبریتی ها از فحش خوردن از چشم آبی‌ها لذت می‌برند! این رویکرد حقارت آمیز می‌گوید آقای ماکرون! مرسی که به ما ایرانی‌ها فحش می‌دهید، لطفاً به این کار ادامه بدهید!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد