جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

در دوران دفاع مقدس کمبودی در تامین قطعات بالگرد نداشتیم

سرهنگ خلبان محسن تورخانی خلبان حاضر در عملیات خیبر ، با اشاره به روند انجام این عملیات گفت: در دوران​ دفاع مقدس وقتی در پایگاه های هوانیروز حاضر بودیم همیشه آمادگی کافی برای انجام عملیات جنگی را داشتیم.

 وی گفت: برای انجام عملیات خیبر از یک ماه قبل در باتلاق گاو خونی تمرین های نظامی خاص را انجام می دادیم.

تورخانی در ادامه افزود: در عملیات خیبر بیش از ۱۰۰ خلبان از اصفهان حضور داشتند و  تقریبا ۲۰ فروند بالگرد شینوک از پایگاه هوانیروز اصفهان عازم مناطق عملیاتی جنوب شدند. 

 

تورخانی با اشاره به فعالیت نیروهای مسلح کشورمان در تولید قطعات مورد نیاز گفت: بچه‌های فنی هوانیروز در دوران دفاع مقدس آن قدر توانایی داشتند که تمام تجهیزات و کم و کاستی‌ها را خودشان جبران و حتی تولید قطعه هم می‌کردند. من در دوران جنگ که به عنوان خلبان بالگرد حضور داشتم و هیچ موقع کمبودی احساس نکردم. دوستان فنی هوانیروز جهاد و از خود گذشتگی می‌کردند و در برخی مواقع شبانه بالگرد‌ها را تعمیر و آماده عملیات می‌کردند.

او افزود: عملیات خیبر برای ما از اصفهان آغاز شد و شبانه حدود ساعت ۲ نصف شب ما با ۱۲ فروند بالگرد شینوک به سمت جفیر حرکت کردیم.

تورخانی در ادامه گفت: وقتی ما با بالگرد‌های شینوک عملیات را در جفیر انجام دادیم، پس از آن وقتی هوا روشن شد بالگرد‌های کبرای هوانیروز برای انجام عملیات رزم هوایی وارد عمل شدند.

وی یادآور شد: این عملیات در شرایط سختی انجام گرفت. من خودم برای بار اول بود که در شب به منطقه اعزام می‌شدم و به سختی توانستم در منطقه متعلق به جزیره مجنون فرود بیایم.

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد