جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

آخرین خلبان شهید نیروی هوایی ارتش در دفاع مقدس که بود؟

امیر سرلشکر خلبان شهید عباس اکبری یکی از خلبانان نیروی هوایی ارتش است که در آخرین دقایق و روز‌های دفاع مقدس به شهادت رسید. عباس در نخستین روز از مهرماه سال ۱۳۳۲ در روستای ایرجس در کهک قم چشم به جهان گشود. دوران ابتدایی و دبیرستان خود را تا اخذ دیپلم در زادگاهش گذراند و پس از اخذ دیپلم  به علت علاقه بسیاری که به پرواز داشت  در سال ۱۳۵۱ وارد نیروی هوایی ارتش شد.  او با ورود به نیروی هوایی ارتش دوره‌های آموزش‌های پادگانی، دروس عمومی، آکادمی پرواز و پرواز با هواپیمای بونانزا را با موفقیت گذراند و برای طی دوره‌های تکمیلی پرواز به آمریکا اعزام شد.  

آخرین خلبان شهید نیروی هوایی ارتش در دفاع مقدس که بود؟

 

 شهید اکبری دوره‌های پیشرفته در آمریکا را همانند دوره‌های مقدماتی با موفقیت گذراند. او در آمریکا در دوره‌های آکادمی تکمیلی پرواز و پرواز با هواپیما‌های T ۳۷ ,T ۳۸ ,T ۴۱ با ۳۲۰ ساعت پرواز با نمرات بالا فارغ التحصیل شد و با دریافت نشان یا وینگ خلبانی در سال ۱۳۵۴ با درجه ستوان دومی به کشور بازگشت.

آخرین خلبان شهید نیروی هوایی ارتش در دفاع مقدس که بود؟

او پس از بازگشت به کشورمان به پایگاه ششم شکاری بوشهر اعزام شد تا آموزش‌های مربوط به جنگنده فانتوم را سپری کند. آموزش‌های تکمیلی را که با موفقیت طی کرد به گردان ۳۲ شکاری پایگاه سوم همدان رفت تا به عنوان  افسر کنترل اسلحه رادار هواپیما  مشغول خدمت شود. عباس با آغاز جنگ تحمیلی همچون سایر همرزمانش با جنگنده خود پرواز‌های بسیاری را علیه مواضع دشمن بعثی انجام می‌داد و توانست با  بمباران نیرو‌های زمینی دشمن، پوشش هوایی مناطق غرب و جنوب غرب و همچنین انجام خطرناک‌ترین پرواز‌ها توان دشمن بعثی را نابود کند تا نامش به عنوان یکی از خطرپذیرترین خلبانان نیروی هوایی ارتش به ثبت برسد.

آخرین خلبان شهید نیروی هوایی ارتش در دفاع مقدس که بود؟

امیر سرلشکر خلبان شهید عباس اکبری سرانجام و با انجام تعداد بسیاری سورتی پرواز در آخرین ماموریت خود در ۲۸ تیرماه سال ۱۳۶۷ در عملیات مرصاد و در هنگام بازگشت از بمباران تاسیسات مهم شهر کرکوک توسط گلوله‌های ضد هوایی ارتش بعث مورد هدف قرار گرفت و به فیض شهادت نائل شد. بسیاری تصور می‌کردند که او در دوران دفاع مقدس به اسارت درآمده است، اما پیکرش پس از چهارده سال یعنی ۳۰ تیرماه سال ۱۳۸۱ به میهن بازگشت و در دامن کشورمان آرام گرفت. بدین ترتیب او آخرین خلبان شهید نیروی هوایی ارتش در دفاع مقدس نام گرفت و در تاریخ کشورمان جاودانی شد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد