جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

پدافند هوایی ارتش از موشک‌های با برد ۳۰۰ کیلومتر رونمایی می‌‌‌کند

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش صبح امروز ۵ تیر در جمع کارکنان نیرو‌های مسلح ارتش، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی، با بیان اینکه پدافند هوایی ارتش در آینده نزدیک از موشک‌هایی با برد ۳۰۰ کیلومتر رونمایی می‌کند، گفت: توسعه قدرت موشکی نماد خود باوری و اتکا به توان و نیروی داخلی است.  

امیر الهامی همچنین با تاکید بر اینکه اینکه امروز رصد، شناسایی و رهگیری تمامی پرنده ها، پهپاد‌ها و جنگنده‌ها در مرز‌های هوایی کشورمان به‌ویژه در منطقه‌ی خلیج فارس دغدغه ما نیست، گفت: تولید رادار کاملا بومی با برد ۳ هزار کیلومتر و نیز اشراف انواع پهپاد‌ها با ارتفاع بیش از ۴۷ هزارپا در سازمان رزم نیروی پدافند هوایی ارتش نوید تسلطی قاطع و رصدی لحظه‌ای در مرز‌های هوایی کشورمان را می‌دهد که در صورت بروز هرگونه خطای دشمن لحظه‌ای پاسخ کوبنده می‌دهیم.

در یک نمونه موفق از موشک‌های با برد ۳۰۰ کیلومتر کمتر از ۱۵ سال پس از پایان جنگ تحمیلی ایران به موشکی به نام فاتح ۱۱۰ رسید که بردی قابل مقایسه با موشک سوخت مایع و پر دردسر «اسکاد» داشت.

فاتح ۱۱۰ در نمونه‌های بعدی به برد ۲۵۰ و ۳۰۰ کیلومتر و دقت‌های بسیار بیشتر رسید و اولین نمونه نقطه‌زن آن با جستجوگر اپتیکی نصب شده در دماغه برای مأموریت ضدکشتی در سال ۱۳۸۹ ساخته شد.

حمله به مراکز جاسوسی رژیم صهیونیستی در شمال عراق و پاسخ به حملات گرو‌های تروریستی واقع در اقلیم کردستان عراق از جمله آخرین کاربرد‌های عملیاتی این دست موشک‌های کوتاه برد است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد