جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

دیدار دریادار سیاری با نایب رئیس صلیب سرخ جهانی

امیر دریادار حبیب الله سیاری، رئیس ستاد ارتش جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در اجلاس امنیتی شیانگ‌شان پکن بهدیدار دریادار سیاری با نایب رئیس صلیب سرخ جهانی عنوان نماینده کشورمان به کشور چین سفر کرده، در ادامه حضور در پکن، با پروفسور «ژیل کاربونیر» نایب رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی دیدار کرد.

در این دیدار ضمن تاکید بر نقش سازمان ملل به رسیدگی به جنایات رژیم صهیونستی در غزه و رسیدگی به وضعیت آوارگان و جنگ زدگان و نقش پررنگ صلیب سرخ در تامین زندگی حداقلی جنگ زدگان به اقدامات مؤثر و بشردوستانه نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در حوادث طبیعی اشاره شد.

همچنین در ادامه ضمن آمادگی تبادل تجربیات در زمینه مقابله با حوادث طبیعی و تبادل و تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز به نقش تأثیرگذار نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در کمک‌های بین المللی اشاره شد.

ضرورت پیگیری امور مفقودان جمهوری اسلامی ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس از دیگر موارد مطرح شده در این دیدار بود.

توسعه سامانه‌های پدافندی منجر به بازدارندگی پنهان و آشکار دشمنان شده است

امیرسرتیپ علیرضا صباحی‌فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش روز شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ در جمع فرماندهان مناطق وتوسعه سامانه‌های پدافندی منجر به بازدارندگی پنهان و آشکار دشمنان شده است گروه‌های پدافندی این نیرو اظهار داشت: امروز طراحی و توسعه سامانه‌های مرتبط با علوم پدافندی به بازدارندگی پنهان و آشکار در برابر کشور‌هایی منجر شده که در برابر ایران ادعای قدرت طلبی دارند.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه ناخواسته وارد دفاع هوایی شدیم و امروز در این حوزه دارای قدرت هستیم، گفت: در شرایط تحریم و تهدید از سوی دشمنان، خوش درخشیدیم و همزمان از تحقیق، توسعه، تولید و تهدید نیز غافل نشدیم.  ادامه مطلب ...

ناوگروه ٩٨ ارتش به کشور بازگشت

ناوشکن تمام ایرانی جماران که با پشتیبانی ناو پشتیبانی بوشهر در قالب ناوگروه رزمی ٩٨ نداجا بیش از ١٢۶ شبانه روز مأموریتناوگروه ٩٨ ارتش به کشور بازگشت تأمین امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی کشورمان در خلیح عدن و دریای سرخ را با موفقیت پشت سر گذاشته است، صبح امروز؛ ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ با استقبال فرماندهان نیروی دریایی ارتش در اسکله منطقه یکم امامت بندرعباس، پهلو گرفت.

در آیین استقبال از این ناوشکن، امیر دریادار بلوچ، معاون هماهنگ کننده نیروی دریایی راهبردی ارتش، اجرای موفقیت آمیز مأموریت تأمین امنیت خطوط مواصلاتی کشتیرانی کشورمان در آب‌های دوردست توسط ناوگروه ٩٨ رزمی نداجا را در راستای لبیک به فرامین فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی) دانست و افزود: با وجود شرایط حساس نظامی حاکم بر خلیج عدن و دریای سرخ، ناوشکن جماران با قوت و قدرت تمام، از خطوط مواصلاتی کشتیرانی کشورمان و کشتی‌های تجاری و نفتکش جمهوری اسلامی ایران حراست و حفاظت کرد.  ادامه مطلب ...