جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

حملات شدید ارتش یمن به چند پایگاه نظامی سعودی


به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، سازمان ملل متحد روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد مذاکرات صلح میان طرف‌های درگیر بحران یمن، 14 ژوئن ( 24 خرداد) در ژنو برگزار خواهد شد. 

پیشتر این مذاکرات در پی اعتراض دولت مستعفی یمن که خواهان عقب نشینی نیروهای انصارالله از شهرها شده بود، به تعویق افتاده بود.
  
از سوی دیگر، جنگنده‌های عربستان شب گذشته پایگاه‌های انصارالله را در صنعا، پایتخت یمن هدف قرار دادند. منابع محلی در گفتگو با شبکه اسکای نیوز عربی اعلام کردند جنگنده‌های عربستان ساختمان فرماندهی کل ارتش یمن را در مرکز صنعا چندین بار هدف حمله قرار دادند.

همچنین شبکه المیادین گزارش داد نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن پنج موشک به شرکت آرامکو عربستان شلیک کردند. این شبکه همچنین اعلام کرد ارتش و کمیته‌های مردمی پایگاه نظامی علب در منطقه "ظهران الجنوب" عربستان را با توپ هدف قرار دادند. ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین سیزده موشک به پایگاه نظامی العشه عربستان در ظهران الجنوب شلیک کردند.‎

در خبری دیگر از یمن، شبکه المنار به نقل از منابع بلندپایه یمنی اعلام کرد شلیک موشک اسکاد به پایگاه هوایی "خالد بن عبدالعزیز" در شهر "خمس مشیط" عربستان هشدار مهمی به این کشور به حساب می‌آید.

این منابع همچنین اعلام کردند در صورتی که متجاوزان متوجه این هشدار نشوند، یمن گزینه‌های زیادی در اختیار خواهد داشت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد