جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

صدای شکستن استخوان‌های تروریسم

   گزارش‌های رسیده طی هفته‌های اخیر از عراق، سوریه و لبنان حاکی از آن است که گروه تروریستی داعش متحمل شکست‌های سنگینی گردیده و در اغلب میدان‌ها،‌ نیروهای داعش مجبور به عقب نشینی شده‌اند. حتی گزارش‌های غیررسمی نیز از زخمی شدن و یا هلاکت سرکرده داعش حکایت دارند.
  
زمانی که تصاویر «عواد ابراهیم علی البدری السامرائی» یا همان ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش در تیرماه گذشته در یکی از مساجد موصل، درحال سخنرانی پخش شد دو بازتاب متفاوت در پی داشت. 

کسانی که زمینه تولد و رشد این گروه تروریستی را فراهم ساخته بودند و با توسل به این طرح شیطانی، نقشه‌های شومی برای منطقه کشیده بودند از پیشروی‌های سریع این گروه به وجد آمده و فریبکارانه چنین تبلیغ می‌کردند که این گروه، آمال آنان را برآورده خواهد ساخت. در مقابل، مردم بسیاری از کشورهای منطقه به ویژه مسلمانان از اینکه یک گروه تروریستی با اقدامات جنایتکارانه‌اش درحال مخدوش ساختن چهره اسلام است و امنیت منطقه را به خطر انداخته احساس نگرانی می‌کردند. با گذشت زمان کوتاهی، همه به این نتیجه رسیدند که این یک توطئه طراحی شده برای ناامن ساختن منطقه است و هرچه زودتر باید به مقابله با آن پرداخت.

در اندک زمان، بدنامی این گروه به گونه‌ای شد که حتی بانیان و حامیان این گروه نیز مجبور شدند حمایت‌های خود را مخفی کنند و منکر ارتباط با این گروه جنایتکار شدند. آنچه به طور عمده، مایه ناامیدی داعش و پرورندگان آن شده است ابراز تنفر و انزجار اکثریت قریب به اتفاق مسلمانان، چه شیعه و چه سنی، از این گروه منحرف است.

بدون هیچ تردید، صهیونیست‌ها با همدستی قدرت‌های استعماری پشت توطئه داعش قرار دارند و این جبهه توطئه‌گر در مسیر محقق ساختن نقشه خود در بهره‌برداری از ابزار داعش، گروهی از دولت‌های منطقه را نیز فریب داده و به دنبال خود کشاندند. هدف اصلی از ایجاد داعش، بدنام کردن چهره اسلام،‌ به جان هم انداختن مسلمانان و ایجاد فضای امن برای بقای رژیم صهیونیستی است.

آنچه مسلم است این است که صهیونیست‌ها و قدرت‌های استعمارگر در طول چند دهه اخیر، به خصوص پس از فروپاشی اتحاد جاهیر شوروی، اسلام را مانع اصلی اهداف استعماری خود یافتند و از اینرو بدیهی بود که برای ضربه زدن به اسلام و مسلمانان از هیچ اقدامی فروگذار نباشند.

همواره تخریب چهره اسلام و مسلمانان، از اولویت‌های استعمارگران بوده است. پخش تصاویر تکان دهنده از جنایات داعش با کیفیت بالا، در موارد متعدد و مقیاس وسیع و به زبان آوردن شعارهای مقدس «الله اکبر» و «لااله الاالله» توسط جلادان تروریست در حین ارتکاب جنایت، امری نیست که اتفاقی باشد بلکه اقدامی حساب شده است تا چهره اسلام، خشن ترسیم گردد و مسلمانان، انسانهایی خونخوار و تروریست جلوه داده شوند.
ایجاد چنین فضایی، بسیار مطلوب صهیونیست‌ها و جناح‌های مغرض بین‌المللی است تا کینه خود را علیه اسلام بروز دهند و به گونه‌ای انتقام خود را از مسلمانان، به دلیل عدم همراهی با سیاست‌ها و برنامه‌های صهیونیسم جهانی بگیرند.
داعش، درحالی با شنیع‌ترین شکل به جنگ ملت‌های بی‌دفاع عمدتاً مسلمانان برخاسته است که کمترین تهدیدی از این گروه متوجه رژیم صهیونیستی نیست و حتی گزارش‌هایی منتشر شده است که زخمی‌های داعش در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی مداوا می‌شوند.
واکنش‌های صهیونیست‌ها و حامیان غربی آنها در برابر اقدامات و تحرکات داعش جالب و موید این واقعیت است که دست‌های خون آلود داعش دردستان آنها قرار دارد. سران رژیم صهیونیستی با اینکه می‌کوشند ارتباط خود را با داعش کتمان کنند، مقامات این رژیم، در موارد متعددی اعتراف کرده‌اند که مشکلی با داعش ندارند.

آنچه مایه تاسف مضاعف است خیانت برخی رهبران کشورهای اسلامی منطقه است که در این بازی کثیف شرکت کرده و موجب سرافکندگی ملت‌های خود و رسوایی خویش گردیده‌اند. عربستان، قطر و ترکیه، اصلی‌ترین شرکای صهیونیست‌ها و استعمارگران در به وجود آوردن داعش و حمایت از آن می‌باشند. این دولتها با توهم اینکه در پوشش حمایت از داعش،‌خواهند توانست به اهداف خود، از جمله تحکیم پایه حکومت متزلزلشان و ضربه زدن به جبهه ضد صهیونیستی منطقه تحقق ببخشند به این توطئه شوم پیوستند و در صف خائنان به منافع جهان اسلام جای گرفتند.

آنچه خواب صهیونیست‌ها را آشفته ساخته رخدادهایی است که در روزها و هفته‌های اخیر در جبهه‌های جنگ با داعش، از سوریه و عراق تا لبنان صورت گرفته است.

اوجگیری خیزش‌های مردمی علیه گروه‌های تروریستی و به ویژه داعش در کشورهای درگیر، تحول مهمی می‌باشد که نتیجه آن تاکنون بسیار امیدوار کننده برای رهایی ملت‌های منطقه از شر تروریسم و افراطی‌گری بوده است. شکست‌های پی در پی گروه‌های تکفیری و در راس آنها، داعش در سوریه،‌ عراق و لبنان، صدای شکستن استخوان‌های تروریسم هدایت شده را به گوش‌ها رسانده و خنثی شدن این توطئه شوم را نوید می‌دهد.

داعش در سراشیبی اضمحلال قرار گرفته است و رویگردانی بانیان اصلی، از این جریان کاملاً مشهود و قابل درک است و تاکیدی بر شکست کامل نظامی این گروه ضد بشری است.

با اینحال،‌ این تصور نباید ایجاد شود که شکست داعش در صحنه میدانی به مفهوم نابودی کامل این توطئه است. داعش، تفکری است که مدتها برای ایجاد آن تلاش شده و متاسفانه در بسیاری از کشورهای منطقه، از جمله در پاکستان، افغانستان، کشورهای آسیای میانه، آفریقا و جهان عرب این تفکر انحرافی هنوز جذابیت دارد و سرمایه‌های فراوانی نیز صرف رشد و تقویت آن می‌شود. در اینجاست که نقش و رسالت زعمای دلسوز جهان اسلام و رهبران جوامع اسلامی اهمیت خود را نشان می‌دهد تا برای خنثی کردن این توطئه خطرناک و زدودن لکه افراطی گری از چهره اسلام با جدیت وارد شده و این حربه را از دست دشمنان اسلام خارج سازند و چهره‌ای واقعی اسلام را معرفی نمایند.

متولیان جوامع اسلامی وظیفه دارند مسلمانان را به ابعاد خطرناک و توطئه شوم افراطی‌گری و در تضاد بودن آن با اسلام واقعی آشنا سازند.

این نکته باید مورد توجه قرار گیرد که داعش، النصره و دیگر گروه‌های مشابه مورد تایید مراجع و رهبران جوامع اسلامی اعم از شیعه و سنی نیستند. محافل سیاسی و دولت‌های حامی این گروه‌ها نیز باید توسط سایر کشورهای اسلامی طرد شوند زیرا قطع ریشه حمایت‌های مالی و فکری از این گونه گروه‌ها، مهم‌ترین و اصلی‌ترین راه مبارزه با داعش کنونی و داعش‌های احتمالی در آینده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد