جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

جدال لفظی پادشاه عربستان با پادشاهان کویت و قطر

 
افشاگری جدید مجتهد از جدال لفظی پادشاه عربستان با پادشاهان کویت و قطر/ ملک عبدالله: نباید بگذاریم اوضاع از دستمان خارج شود

«مجتهد» افشاگر معروف سعودی در توئیتر خود از جلسه محرمانه‌ای بین پادشاهان شورای همکاری خلیج فارس پرده برمی‌دارد که به اوضاع منطقه و حمایت قطر از اخوان‌المسلمین اختصاص دارد و در این جلسه جدال لفظی شدیدی حاکم بوده است.

خبرگزاری فارس: افشاگری جدید مجتهد از جدال لفظی پادشاه عربستان با پادشاهان کویت و قطر/ ملک عبدالله: نباید بگذاریم اوضاع از دستمان خارج شود   به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «مجتهد» افشاگر معروف سعودی در صفحه توئیتر خود دست به افشای جلسه محرمانه‌ای با حضور پادشاهان عربستان، کویت، قطر، امارات و بحرین به همراه «الزیانی» دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس کرده است؛ در این جلسه پادشاه عمان حضور نداشته است.

این جلسه در تاریخ 16 نوامبر 2014 جهت گفت‌و‌گوی مشورتی در مورد اوضاع منطقه بالاخص حمایت قطر از اخوان‌المسلمین برگزار شده است.

به نوشته المجتهد، «ملک عبدالله» پادشاه وقت عربستان در ابتدا در مورد بهار عربی ابراز ترس کرد و گفت: خلیجی‌‌ها متفرق شده‌اند یا باید مشکل را حل کنیم یا اتفاقی رخ می‌دهد گه هیچ کداممان آن را نمی‌خواهیم.

سپس ملک عبدالله رو به سوی «تمیم بن حمد» پادشاه قطر کرد و ادامه داد که دقیقا همان مشکلی که اکنون با قطر داریم و امرا و مردم منطقه خواهان کوتاه آمدن قطر [در مورد حمایت از اخوان‌المسلمین] هستند.

«ملک عبدالله» پس از این صحبت‌ها برگه‌ای را رو کرد که در آن پیشنهاد شده بود تا کشوری که نسبت به کشور دیگری [درون شورای همکاری خلیج فارس] اقدام ناپسند کند، محاکمه شود و بنا به نوشته «مجتهد» سیاق پیشنهاد به گونه‌ای بود که صرفا جهت تنبیه قطر نوشته شده بود؛ به همین دلیل «احمد الصباح» پادشاه کویت لب به اعتراض گشود و گفت که کشورهای شورای همکاری نمی‌خواهند برای از بین رفتن  اختلافات هزینه یا کشمکشی رخ دهد و باید با آرامش این مسأله حل شود.

«مجتهد» در ادامه می‌نویسد: «ملک عبدالله» سپس در مضیقه قرار گرفت و در حالی که منظورش پادشاه قطر بود گفت: مردمانتان به زودی از دست شما خشمگین خواهند شد و جهان شما را شکست خوردگانی خواهد شناخت که توانایی تصمیم‌گیری ندارند؛ نباید بگذاریم تا اوضاع منطقه از دستمان خارج شود.

این افشارگر سعودی می‌افزاید: بگو و مگوها بین پادشاه کویت و عربستان بسیار بالا گرفت و گاهی اندکی به سمت تمسخر نیز رفت و «ملک عبدالله» از در موعظه درآمد و گفت: شما را به ترس از خدا دعوت می‌کنم از خدا بترسید و پادشاه کویت جواب داد: والله که از خدا می‌ترسیم همان‌گونه که شما از خدا می‌ترسید!.

به نوشته مجتهد در این حال «ملک عبدالله» روی خود را از پادشاه کویت گرفت و به پادشاه قطر گفت: امضای این برگه به خاطر دین و شهروندان لازم است؛ اما «تمیم بن حمد» جواب داد که این برگه تماما علیه قطر است و انگار ما متهم هستیم.

در این حال «ملک عبدالله» از کوره در می‌رود و به پادشاه قطر می‌گوید: بنابراین تو پادشاه قطر نیستی و «تمیم بن حمد» نیز جواب می‌دهد: البته که من پادشاه قطر هستم.

المجتهد در آخر می‌نویسد: پس از جدال لفظی بسیار «تمیم بن حمد» اندکی کوتاه آمد و در مفاد پیشنهادی ملک عبدالله نیز اصلاحاتی انجام شد تا بالاخره همه افرادحاضر در جلسه آن را امضاء کردند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد