جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

چرا سعودی‌ها به‌دنبال جنگ دیگری در لبنان هستند؟

الحریری و سلمان

یک روزنامه اتریشی شکست عربستان در پروژه کاهش نفوذ منطقه‌ای ایران را دلیلی دانست که ریاض حالا می‌خواهد جنگ دیگری را در لبنان به‌راه بیندازد.

   روزنامه "دی‌پرسه" اتریش در مطلبی نوشت: ریاض تا به حال در تحقق هدف خود برای کاهش نفوذ رقیب سرسخت خود ایران در منطقه شکست خورده است و بنابراین حالا با حزب‌الله طرفدار ایران شاخ به شاخ می‌شود. خاورمیانه غرق در بحران‌ها حالا در آستانه یک بحران انفجاری دیگر قرار می‌گیرد. حالا رقابت‌های منطقه‌ای بین عربستان سعودی و ایران به لبنان منتقل می‌شود. رقبای اصلی در این رویارویی محمد بن سلمان پادشاه عربستان و حزب‌الله لبنان به‌رهبری سید حسن نصرالله است.

  منطقه تحت نفوذ ایران امروزه از تهران تا دریای مدیترانه گسترش می‌یابد

از آنجایی که عربستان سعودی از طرف ایران به‌شدت تحت فشار قرار دارد حالا گزینه فرار رو به جلو را در پیش می‌گیرد. از آنجایی که پادشاه عربستان سعودی نمی‌تواند از جنگ در یمن خارج شود و چون در بحران قطر گیر کرده است و چون در سوریه دیگر چیزی برای به دست آوردن ندارد و از آنجایی که در عراق نیز شکست خورده است حالا یک جبهه‌گیری جدید با لبنان را در دستور کار قرار می‌دهد. در عین حال هنوز مشخص نیست که عربستان سعودی چگونه در این مسیر به راه خود ادامه می‌دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد