جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

غرش تانک‌های ایرانی با پیشران پرقدرت آبرامز و چلنجر +عکس

تانک کرار

تانک های روسی، آمریکایی و انگلیسی موجود در نیروهای مسلح عمدتا از موتورهای با توان زیر 1000 اسب بخار بهره می برند که با استفاده از موتور جدید در بخش زرهی شاهد جهش بزرگی در بخش پیشران تانک خواهیم بود.

 سیستم های پیشران یکی از نکات مهم و کلیدی در صنعت هر کشور بویژه در بخش نظامی محسوب می شود به گونه ای که از از برخی جهات، دستیابی به تکنولوژی های خاص در آن، از اهمیت بسیار بالا و استراتژیک برخوردار است. در طول تاریخ با پیشران های مختلفی مثل موتورهای بخار، زغالی ، دیزلی و هسته ای رو به رو بوده ایم. امروزه پیشران های دیزل ترکیبی از جمله مهم ترین سامانه های پیشران در جهان محسوب می شود که گونه های مختلفی داشته و در وسایل مختلفی از قطار و زره پوش ها گرفته تا شناورهای کوچک و بزرگ مورد استفاده است.  

ایران هم به جمع دیزلی ها پیوست

اما پس از مدتها، خبری خوب در حوزه دستاوردهای دفاعی منتشر و در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل ریلی، از موتور دیزل ملی کشور با توان 1300 اسب بخار در دو نوع گازوئیلی و دوگانه سوز رونمایی شد. به گفته وزیر دفاع در این مراسم، موتور دیزل ملی کاربردهای گسترده‌ای در مصارف ریلی، جاده‌ای، دریایی و نفت و نیرو و دفاع دارد و وزارت دفاع نیز به عنوان یکی از بهره برداران در حوزه دفاع با این کار به ویژه در حوزه دریایی و زرهی یک گام بلند در خودکفایی برداشت.

پیشران 1300 اسب بخاری ساخت ایران

در اولین گام برای حمایت از این محصول بومی نیز وزارت راه و شهرسازی 10 دستگاه از این موتور را از وزارت دفاع پیش خریده کرد که احتمالا از این موتورها در بخش حمل و نقل ریلی استفاده خواهد شد.

قلب جدید برای تانک یا شناورهای ایرانی؟

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد