جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

عربستان صادرات نفت از تنگه باب المندب را تعلیق کرد

عربستان در پی هدف قرار گرفتن دومین کشتی‌اش در سواحل یمن تا اطلاع ثانوی انتقال محموله‌های نفتی خود را از طریق تنگه باب المندب متوقف می‌کند.

 به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، عربستان سعودی اعلام کرد تا اطلاع ثانوی انتقال محموله های نفتی خود را از طریق تنگه باب المندب متوقف می کند.

عربستان: فعلا از باب المندب نفت صادر نخواهیم کرد

بر این اساس، «خالد الفلیح» وزیر انرژی عربستان سعودی از تعلیق عبور کشتی‌های نفتکش رژیم سعودی از تنگه باب المندب خبر داد.  بر این اساس، در پی هدف قرار گرفتن دومین کشتی عربستانی در کمتر از 24 ساعت در سواحل غربی یمن، وزیر نفت عربستان از توقف حرکت نفتکش‌ها در این آبراه مهم بین المللی خبر داد. وی گفت: این وضعیت تا زمان ایمن شدن وضعیت عبور و مرور دریایی ادامه خواهد یافت.

وی مدعی شد «تهدیدهای انصارالله» باعث شده تجارت جهانی در معرض خطر قرار بگیرد. وزیر عربستانی گفت: تلاش برای انتقال "نفتکش" آسیب‌دیده به نزدیکترین بندر سعودی ادامه دارد.

وی تاکید کرد تا زمان تامین امنیت دریانوردی در تنگه باب المندب، عربستان عبور تمامی نفتکش ها را به حال تعلیق در می آورد.

نیروی دریایی یمن روز چهارشنبه ظرف کمتر از ۲۴ ساعت توانست دو فروند کشتی ائتلاف سعودی را در سواحل غربی یمن هدف قرار دهد. سعودی ها چهارشنبه مدعی شدند که کشتی‌های هدف قرار گرفته، نفتکش بوده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد