جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

هواپیمایی نیست که نتوانیم آن را کشف کنیم

یکی از این سامانه‌ها که برای کشور افتخار محسوب می‌شود، سامانه راداری «کاشف» است که واقعا یک سامانه منحصر به‌فرد است.

 این واژه «منحصر به‌فرد» هم فقط یک شعار نیست؛ در عمل چنین سامانه‌ای گزارش و منعکس نشده و قابلیت‌های آن بسیار فراتر از تصور است که می‌تواند انواع اهداف ریزپرنده را کشف کند. این سامانه کاملا متحرک است و این توانایی را دارد که در هر مرحله‌ای از تهدید با سرعت بسیار بالا در محل حاضر شود و انواع تهدیدات مثل هواپیماهای متعارف و غیرمتعارف و خصوصا ریزپرنده‌ها که امروز در دنیا برای پدافندهای هوایی یک چالش بزرگ است را رصد کند و می‌توان گفت ما جزو دو یا سه کشوری هستیم که توانستند به چنین توانمندی‌ای دست یابند.  

نیروی پدافند هوایی ارتش در سال ۱۳۹۵ با تفکیک از قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء، به عنوان چهارمین نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران کار خود را آغاز کرد و یکی از مهم‌ترین یگان‌هایی است که وظیفه حراست از آسمان ایران را برعهده دارد.

امیر سرتیپ دوم صمد آقامحمدی معاون جهاد خودکفایی نیروی پدافند هوایی ارتش درخصوص آخرین تحولات این نیرو در حوزه تجهیزات گفت:

در بسیاری از حوزه‌هایی که اجازه داشتیم، این تجهیزات رونمایی و رسانه‌ای شد. دستاوردهای زیاد داریم ولی بنا بر طبقه‌بندی اطلاعاتی که درباره تسلیحات متصور است، اجازه داریم فقط بخشی از آن را رونمایی یا رسانه‌ای کنیم.

در حال حاضر دغدغه ما اصلا کشف F-۳۵ نیست؛ این دغدغه از ۱۰ سال پیش حل و فصل شد. عرض کردم که ما با سامانه‌هایی که رونمایی‌شان را اعلام کردیم، وارد مقابله با ریزپرنده‌ها شدیم. این‌که در حال حاضر هواپیمایی باشد که ما نتوانیم آن را کشف کنیم، وجود ندارد.

* یعنی هیچ هواپیمای رادارگریزی وجود ندارد؟

#ارتش

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد