جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

مراسم یادبود شهدای سانحه سقوط هواپیمای ۷۰۷ پایگاه هوایی شهید لشکری مهرآباد

امیر سرتیپ دوم خلبان مسعود جعفری فرمانده پایگاه هوایی شهید لشکری مهرآباد در این مراسم که با حضور امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش و جمعی از همرزمان، کارکنان و خانواده‌های این شهدا در پایگاه هوایی مهرآباد پایگاه برگزار شد، گفت: خدای منان را شاکر هستیم که شهادت را، مزد سال‌ها تعهد و خدمت صادقانه این کارکنان مومن، خدایی و با اخلاص یگان ترابری هوایی قرار داد.

وی افزود: این سانحه دلخراش هرچند برای نیروی هوایی سخت و ناگوار بود، ولی نیروی هوایی به وجود این شهدا افتخار می‌کند و ما امیدواریم مادران، فرزندان خود را با سیره این شهدای افتخارآفرین تربیت و پرورش دهند.

در پایان این مراسم و به مناسبت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، از مادران و همسران شهدا، با اهدای لوح و هدایا تجلیل شد.

#ارتش

  ۲۴ دی ماه ۱۳۹۷ سانحه هوایی در اطراف فرودگاه فتح کرج رخ داد و یک فروند بوئینگ ۷۰۷ باری ارتش جمهوری اسلامی ایران که از بیشکک قرقیزستان عازم فرودگاه پیام کرج بود، به اشتباه در فرودگاه فتح در نزدیکی مدرسه کاشانی پور به زمین نشست. مسئولان می‌گویند علت وقوع این سانحه این بوده که به دلیل هم راستایی دو فرودگاه فتح و پیام، آن هم در فاصله نزدیک، خلبان به اشتباه افتاده و چون باند فتح کوتاه‌تر از آن چیزی است که بوئینگ ۷۰۷ برای نشستن نیاز دارد، هواپیما از باند خارج و به منزلی مسکونی برخورد کرده‌است. 

این هواپیما دارای ۱۵ نفر خدمه بوده و در حال حمل گوشت از کشور قرقیزستان به ایران بوده‌است. در این حادثه، به استثنای یک نفر همگی سرنشینان جان خود را از دست دادند.[۶] نام یک زن نیز در میان کشته‌شدگان این پرواز دیده می‌شود. هدایت این پرواز برعهده سرتیپ خلبان غفور قجاوند بود.

نظرات 1 + ارسال نظر
ح شنبه 24 دی 1401 ساعت 08:37 ق.ظ

کدوم سانحه منظور بود
۷۰۷ دی که در موقع نشستن در فرودگاه پیام اشتباهی جای دیگر نشست ؟
یا اونیکه بعد از نشستن در فرودگاه مهر آباد داخل رودخانه ی کن افتاد

۲۴ دی ماه ۱۳۹۷ سانحه هوایی در اطراف فرودگاه فتح کرج رخ داد و یک فروند بوئینگ ۷۰۷ باری ارتش جمهوری اسلامی ایران که از بیشکک قرقیزستان عازم فرودگاه پیام کرج بود،

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد