جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

جوان

سیاسی، فرهنکی ،دفاعی

رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین در تنگه‌های استراتژیک دریایی از اهمیت بالایی برخوردار است

آقائیان کارشناس مسائل امنیتی در گفتگو با شبکه خبر درباره رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین در اقیانوس هند اظهار کرد:رزمایش مشترک ایران، روسیه و چین در تنگه‌های استراتژیک دریایی از اهمیت بالایی برخوردار است این رزمایش چندین سال است که در حال برگزاری بوده  و از اهمیت بالایی برخوردار است و هدف‌های متعددی را در این رزمایش دنبال می‌کنند. اطراف اقیانوس هند چندین تنگه مهم و استراتژیک دنیا مانند تنگه هرمز و مالاگا و باب المندب قرار دادر که در تجارت و  موضوعات دریایی از اهمیت بالایی برخوردار است.  

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف این رزمایش تمرینات دریایی و حفاظت و حراست از کشتی‌های تجاری و نظامی و همچنین برقراری صلح و امنیت است. ایران، روسیه و چین از قابلیت‌های خوب دریایی برخوردار هستند و  کشور‌هایی مانند آمریکا و انگلیس تمام توان نظامی خود را در دریا قرارد دادند و  دریا برای آن‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. ما در تنگه هرمز قرار داریم و این مکان استراتژیک همیشه برای ما تحولات زیادی  از سمت سایر کشور‌های دنیا بوده  و با برگزاری چنین رزمایش‌هایی تا به اکنون توانستیم قدرت دفاعی و نظامی خودمان را بالا ببریم و هدف خودمان در برقرای صلح و امنیت دریایی بالا ببریم.

وی افزود: در این رزمایش یگان‌های قابل و بزرگی از نیروی دریایی ارتش، سپاه پاسداران با شناور‌های جدیدی در این رزمایش شرکت کردند و نکته دیگر هم حضور چندین ناظر در این رزمایش است. کشور‌هایی مانند پاکستان، عمان و چندین کشور دیگر باعث افزایش اعتبار این رزمایش شده اند.

وی افزود: ما در موقعیتی هستیم که بسیار حائز اهمیت است و دنیا نیز در این نقطه تمرکز دارد  و ما هم چنیدن سال است که توانستیم در این نقاط استراتژیک دریایی چه ارتش و چه سپاه پاسداران رفت  و آمد‌هایی داشته باشیم و اهداف خود را عملی کنیم.

ما اکنون به این توانایی رسیدیم که بتوانیم با اقیانوس پیما‌ها و امکانات خود بتوانیم امنیت منطقه را حفظ کنیم و این چند روز هم به امید خدا شاهد اتفاقات خوبی هستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد